it must have been love...

Dagen har spenderats vid en föreläsningsbänk och granskat åtgärdspogram! Det var stundtals intressant och väldigt intressant. Lärar Anita såg ut precis som Läroplanen beskriver hur en kvinlig lärare ska se ut:

  • frisyr: Page
  • accossearer: Ett stort halsband gärna med en stor natur sten, en sjal av några sköna naturfärger.
  • kläder: oversize och även här naturfärger, gärna skogsgrönt eller havsblått
  • glasögon: ett par rektangulära med en ofta lite tjockare markerande båge




Men det var inte det jag tänkte på idag. När jag satt där och tankarna ibland flög iväg fick jag se på min bänk att det varit framme en riktig charmör. Pontus som förmodligen varit på en liknande föreläsning innan mig hade förmodligen också flygit i väg i tankarna och råkat få se en galet söt tjej i föreläsningsalen. Nu tappar förmodligen Pontus fattning om både tid och rum och ritar just det han känner. Typiskt för dagen så hade Pontus glömt sitt anteckningsblock hemma, så lite småbusigt utan att tänka på blir motivet på bänken istället. Sarah hette tjejen som Pontus fick syn på. Hoppas att Pontus vågade gå fram till Sarah på 10 rasten och bjuda henne på en piggelin! Men det vet Bara Pontus å Sarah!

Lycka till Pontus!

 

 

 

 

 

Tack för mig hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0