idag var det verkligen ingen vanlig dag...

Alla stor bloggare kör ju med dagens outfit, så varför ska inte jag göra det då?

Dagens Outfit:



Reklam tröja - Frizon
Huggarbyxor - Husqvarna
Strumpor - Intersport
T-shirt - 3 olika
Bastanda skor - Bengtsson
Vantar - Husqvarna

Hmmm tänker nu varför går karln runt i detta en fredag?

Kl 08.00 kom fältmachalk Ewaldsson (även kallad tommy torr) och väkte sina (sin) soldat ur sin slaf.
Kl. 08.01 Frukost
Kl. 08. 15 uppställing i skogen.

Idag skulle fienden bekämpas, båda två hade utrustat sig från topp till tå med diverse skyddsprylar från Husqvarnas breda sortiment sortiment. Sen Tommy torr begav sig ut mot högerflanken och jag mot vänsterflanken och vid solnednången var fienden bekämpad! Fienden = träd som stod för tätt.

Ja idag hade jag alltså tänkt att jag skulle göra en form av comeback inom skogshuggandet. Inte så tråkigt som man kan tro. Det är som att se ett litet barn på tivoli när man ser far ute å grejar å fixar i skogen. Lyckligare man kan man knappt finna. "Det här är avkoppling" säger han! AVKOPPLING jag har typ aldig varit så trött efter ett par timmar ute bland träden. (Jag tror i och för sig att det beror på mitt fantastiska arbetstempo, fast jag har inte nämt det jag tror att han kan bli lite lessen då)

Aja det va som sagt en heldag med fika å grejer. Det är helt ORTOLIGT hur mycket man kan berätta om en skog under en kaffepaus alltså! Tyvärr är jag nog ingen bra lyssnare utan har fullt upp med att få tillbaka normal andning under pauserna. Fick även lära mig en hel del bra tips!

Tommys Skogstips!
1, T-shirtbyte är ett måste vid varje motorsågstankning.
2, Hellre ett dåligt träd, än för glest.
3, Husqvarna är kvalité



Nu smärtar hela kroppen från och jag känner mig som ett litet grusbarn som burit sten tre veckor i streck!



Nu blire Party and party and pa and pa and PARTY!







tack för mig, (och Tommy torr), hej

Kommentarer
Postat av: Soffan

Va fint att du har fluga i skogen!

2010-10-30 @ 13:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0