grusbarn!


Idag kände jag in i hjärta och själ att jag är ett RIKTIGT grusbarn! Uch nära på att jag vill kalla detta hets mot folkgrupp eller trakasseri av en minoritet! Gusbarn runt om i Sverige har det inte lätt! Speciellt när ett stackars litet förskräckt undernärt grusbarn flyttar in till storstaden och Kulturkrocken är ett faktum!

Efter en god lunch på Jensen skulle jag cykla hem. Då en Polisman stannar mig!
Stopp där det blir böter!

Vad säger du sa ja vad har jag gjort.

Jag hade cyklat på trottoaren! Snälla rara! Hemma hos mig finns inte ens trottoarer! 500 spänn skulle han ha för denna regelöverträdelse! Jag trodde inte ens att man funde få böter för cykling! Men tydligen!



Det är bara i Jönköping man kan bli straffad för man försöker ha lite miljötänk! Men ska man hitta något ljus i mörkret så var Konstapeln oerhört trevlig och jag förstår att han har ett jobb och sköta! Han var väldigt väldigt trevlig faktiskt! Så jag tog min bot och gick och hoppas att polisen anväder mina pengar till något riktigt bra!



tack för mig, hej!



Kommentarer
Postat av: Nina

Läser du inte tidningen eller jnytt? De varnar ju för det jätteofta :)

2010-10-05 @ 19:19:13
URL: http://happytimes.blogg.se/
Postat av: Mamma

Oj, det har jag ju glömt bort att lära dig. att man inte ska cykla på trottoaren. Synd om dej, men rätt ska ju vara rätt...... det har jag försökt lära dej. Det är bara att bita ihop. Tänker på dej!!! Kram Mamma

2010-10-06 @ 17:24:30
Postat av: Elina

FY vad surt!

2010-10-06 @ 18:57:15
URL: http://eaed.blogg.se/
Postat av: Tina

Kan inte låta bli att tycka att det är lite roligt... ;) men hur ska man kunna veta det? Lite hårt tycker jag allt att det var! var är inlägget om västervik som vinterstad?

2010-10-06 @ 21:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0