första, andra, tredje! ... såld till damen i ljusbå hatt!

En del kvällar blir inte alls som man tänkt sig! Detta var en kväll jag skulle bege mig på Missionsauktion i mitt kära Ramkvilla. Den lite småmysig helylle kväll med fika mysiga tanter och lite handarbete som skulle säljas för ett mycket väl ändamål! Jag som mest tänkt sitta å chilla, ropa hem några gosiga hemstickade raggsockar eller dyligt hamnade bokstavligt talat i rampljuset. Då mor bangade fick jag rycka in som "ekonom". Tja tänkte jag man har ju ändå läst Företagsekonomi A och B med "Ålen" på gymnasiet så detta ska jag väll fixa!

Sagt och gjort! Det administra teamet bestod nu av:

Leif: Skribent och anteckanre
Tommy: Igenkännare
Victor: Kassör




F.r.v: Virre, Torr, Leffe

Leif skrev så pennan glödde, (har aldrig sett någon skriva så rasandes fort mycket stabilt) Torr kände igen människor. "Jaha det va ju Nisse från Toatorp de" "Hmmm kan det varit kalle från dillen som fick den osten?" "Dom ljusen gick till Stina från svängen" m.m. (faktiskt tite imponerad att mna kan veta vad alla heter för och efternamn) Jag delade ut växelpengar, mina företagsekonomiska kunskaper behövdes inte riktigt man klarade sig långt på grundskolans plus och minus matte.

Men många trevliga slantar samlades in och nu ska det byggas tak i afrika, det är en sak som är säker!







tack för mig, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0