Filmvetenskap!

Piranha 3D

Betyg: 0 av 5
Regi: Alexandre Aja
I rollerna: Elisabeth Shue, Adam Scott, Ving Rhames, Christopher Lloyd


Illamående och kräkningar styrs från ett kräkningscentrum som finns i hjärnans förlängda märg. När det aktiveras mår vi illa och salivproduktionen ökar. Trycket i magen stiger, den övre magmunnen och matstrupen utvidgas och magsäckens innehåll pressas ut. (Landstingets vårdguide)

Det här är ingen recension - det är en varning.
Symptomen sitter i. Det kan vara som en klump i magen eller att saliven rinner till och en plötslig yrsel drabbar. Ett trängande behov av frisk luft och rikliga mängder med kallt dricksvatten uppstår.

 

 

 

 

 

 

 

Snacka om att denna filmrecencenten inte är något fans av den här filmen, 0 av 5 är inte varje dag man ser! Nästan att man blir lite sugen på att se om den är så fantastiskt dålig.

Jag skulle tycka det vore roligt om min vän, följeslagare, filosof och kamrat skulle vilja ta sig en titt på denna. Robert "spetan" Lundström som studerar filmvetenskap och agerar filmkritiker. På detta skriver han även filmrecentioner på kulturbloggen.com. Skulle du också ge denna 0 av 5 räkor? Eller ska ni diskutera filmen i klassen nogon dag som ett skräckexempel.

 

 

tack för mig, hej!


Kommentarer
Postat av: Simon Axelsson

Jag såg den på bio häromdagen, utan att ha kollat upp den i förväg. Där lärde man sig en rejäl läxa. 0 av 5. Pinsam.

2010-12-16 @ 17:04:59
URL: http://www.twitter.com/simonaxelsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0