Skillingaryd 2.0

Dagen har spenderats i Skillingaryd av alla ställen på jorden. Skräll jo tack?! Byn Gud glömde var nog tanken innan besöket MEN ibland måsta man omvärdera saker! Jag vågar till och med gå så här långt i mitt utalande att Om folk va lika trevliga som invånarna i Skillingaryd vore jorden kanske en lite trevligare plats att bo på.

Givietvis ska vi inte hylla hålan för mycket så dom får storhetsvansinne, Ramkvilla är ändå smycket i Småland!

 

Men åter till dagen allt va toppen, fåglarna kvittrade, solen stack fram mellan molntussarna och Janne var glad. Förutsättningarna kunde inte varit bättre. Vi träffade glada väldigt trevliga barn. Vi har pratat rättvisemärkning och lekt och ätit godis på skoltid, precis som ett bra fritids ska vara! Lunch intogs hos familjen Nyström i sitt blåa hus! Mamma Nyström hade förberett tacos åt studiegruppen och inte nog med detta även bakat en fantastisk kladdkaka som vi gladeligen vräkte i oss! Vi är ändå studenter och man vet aldrig när man får föda nästa gång!

Mitt tack till mamma Nyström utryckte sig i en liten melodi!





Vägen hem bestod av gänget: Tobbe, Virre 50 cent, Sean Kingston och LillWayne............... sämre resesällskap kan man ju ha!










Tack för mig, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0