gästbloggare: Fadder putte

" VV (Ville Vetlanda) har efter mkt övertalning gått med på att låta mig skriva några väl valda ord om livet i stort.
Har precis som VV nyligen varit aktiv som fadder under pedagoginsparken vilket var slitsamt men grymt roligt. Det var ett riktigt kul gäng med blandade personligheter. Sviterna efter veckan sitter ännu kvar, i form av en rosslig hals och igenproppade bihålor, (finns det inte någon rolig medicin som rensar ur alla små hålor, som laxermedel för näsan ungefär?).

Denna helgen vankas det umgänge och middag ute på Mäster Gudmunds med min kära flickvän, fint det ska va! Och framförallt vuxet. Dock hoppas jag det dröjer ett bra tag innan man börjar gå på torra parmiddagar och ska pröva något nytt lådvin som Fritiofsson rekommenderat och sedan slänga ur sig massa överflödiga adjektiv som beskriver vinets smak, och helst ska ju ens egna adjektiv vara ovanligare och pricksäkrare än de andras. För det är väl vad det riktiga slå sig till ro-vuxenlivet handlar om? Bräcka sina grannar och bekanta med allt, och framförallt det matriella. Nyast bil, fräschast badrum, de mest exotiska resorna, mest högavlönade jobbet, smartast ungar, och så vidare.
Så nej tack, vi stannar kvar där vi är tycker jag där vi får leka, dricka vanlig öl, ha skoj och bara göra vad man känner för. Och en vanlig öl är precis vad jag känner för just nu.

Ciao bella


(VV och jag upptäckte denna sagolika regskylt borta på Mulles gata, helt fantastiskt är den) "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0