vuxenbordet!

Japp men vi börjar väll från början.

Fredag och det stod go cart på pogrammet! Jag är sjukt missnöjd med min insatt, jag ville va bättre än vad jag var men sånt är livet. Men det var faktiskt hejjans roligt. Galet längesen jag körde nu men det borde göras oftare!
Jag tycker det är ruggigt trevlig att hänga med mina as balla tonåringar.

Simon 13 år stod för bilresans citat!

-Soffor ska man sitta i dom ska INTE köra bil...

För det fin fina citatet belönades han med en McFlurry!

sjukt coolt ledarteam - just det minus simme...

 

Lördag och party at Bettans!

 

nöjd kille bland vuxna människor

 

Japp ni ser rätt! Jag Victor Axel Tommy Ewaldsson sitter vid vuxenbordet!

 

 

fakta om: vuxenborden källa: Wikepedia

"Vuxenbordet får endast vuxna sitta vid. Det finns edast ett få antal platser vi vuxenbordet och man måste uppfylla vissa viktiga kriterier för att hamna där. Man måste absolut mins ha fyllt 18 år, hellst 25. Innehav av partner är ett stort plus. Urvalet till vuxenbordet sker ofta utifrån ålder och allmän visdom. Man måste hålla sig till endast seriösa samtalsämnen som gärna får innehålla, arbete, familj och kulturliv. Om någon "ordinare vuxen" skulle vara frånvarande, finns det chans för personer från barnbordet att avancera."

 

Givetvis fallerar jag på en rad av dessa högt ställda krav, men dagen till ära tänkte jag att jag skulle göra en liten kupp! Jag ställder mig snabbt i matkön och knep en plats vid vuxenbordet! Många konstiga blickar mötte jag och det rådde tidvis en liknande kaos stämning! Om förflynningar och långa förhandligar blev följden! Men den lilla människan vann till sist och jag fick avnjuta det fantastiska middagen mitt bland seriösa samtal! STORT!

 

Vid vuxenbordet fick jag även ta del av det mest häpnadväckande jag hört på år och dar! Min far var bordsgranne med en man som ville dela med sig lite av intresanta samtalsämnen. De diskuterade allt mellan kulturlivet i St Petersburg och läkemedelsforskning av Aztra Zenika. Oj oj oj oj oj Danne Hall och jag tittade på varandra och undrade Hur ska han slingra sig ur det här! (Min far han knappt lämnat Småland och det han kan om läkemedel begränsar sig nog till den informationen alvedonförpakningen erbjuder) Men jag blev chokad hur bra han löste det!

FAR: -Ja St Petersburg drabbades väll inte så hårt av kriget va?

 


Mannen: Ja dom bedriver ju läkemedelsforskning i Lund

Far: - Ja maken är ju väldigt bördig där nere!

 

 

Faktum svider men jag tror farsan till och med hade kunnat reda ut en nobelmiddag jag kan se framför mig hur han sitter där med kemipristagaren och de snicksnackar lite.

 

Kempristagare- Ja jag kom ju på en ny byggteknik med organistiska molekyler...

Far- Ja bygger det gör man ju bästa av trä som håller en fuktkvot på 17%

 

Ja han hade nog lyckats reda ut det me!

 

 

 

 

tack för mig, hej!


Kommentarer
Postat av: sandra

haha älskar simons kommentar om soffor ;)

2010-11-08 @ 20:34:01
URL: http://sjosefsson.blogspot.com
Postat av: Dan the man!

Äntligen!

Du belönas med ett styck fri övernattning i Vetlanda inklusive frukost!

2010-11-08 @ 21:24:19
Postat av: Elina

HAHAH jag vill mest höra dina seriösa samtal vid vuxenbordet"

2010-11-09 @ 01:04:29
URL: http://eaed.blogg.se/
Postat av: Fisken

Håller med Elina =)

2010-11-09 @ 07:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0