Morgan och jag

Dagen började egentligen igår då mamma skrev en av sina berömda "kryssa i lappar"



Daniel som varit ute å svirat kvällen innan försökte med ett tappert försök förhandla med chefen i huset men utan vidare resultat.



Sedan flöt allt bara på som en surfingbräda på vågorna!
Bilturen började med att far var lite sur och hade svårt att ta emot våra eminenta vägbeskrivningar. Han till och med fotovägrade. Danni började må dåligt och var tvungen att byta plats med mor. Danni och Tina poserade fin fint. Mamma skrattade så hon inte viste var hon skulle ta vägen. Tina fick agera armbågsstöd. Å radion va kass!



Rasten började med att far konstaterade att "det är ett riktigt korn år i år, förra året var det ett havre år"
Herr å fröken sccchteeek stekte ikapp med solen. Snygga som få. Far skulle dela ut choklad (med passion och chili smak som förövrigt är det bästa marabou skapat) ansåg han tveklöst att jag var värd lite mindre än alla andra!

Nervösa poserar jag å far framför "välkommen till Ullared" med södras sommarpressenter de senaste åren. Världens bästa kylvästa och termos om man frågar mannen till vänster.



Väl inne i varuhuset utbrister far "Varför har jag fått vagnen och ska hutta folk i ändan med" men farsan älskar ändå Ullared enormt!



Klart att Hjördis ska ha sitt påpekade han lite senare (far får även ses som dagens modell)



När jag gick där å filosoferade och blev trött i benen fick jag se honon! Grabben med G. Jag kunde inte hålla mig ett idolfoto var ett måste. Är vi inte mysiga! Morgan tack för att du var där!



Även om familjen inte är någon vidare Ullareds Shoppare är det lite smyg trevligt att besöka stället med 10 års intervaller. Klart lagom avstånd mellan besöken. Men med festligt resesällskap kan man förkorta dagen med 5 bokstäver.

SWEET!




//tack hej

Kommentarer
Postat av: sandra

vilken skön beskrivning av ullared :)

2010-07-27 @ 21:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0