julkalendern avsnitt 18

Idag ska familjen Ewaldsson åka och julhandla. Mamma Biggan, Pappa tommy torr och jag Virre. Och det va inte lite tidigt bilen lämnade Varhester. Men men sagt å gjort som vanligt hade jag inte något vidar inflytande på radiovalet i bilen utan fick snällt hålla till godo med "ring så spelar vi med Lisa Syrén.


Här kan vi tydligt se vem som för komandot inne i butiken, tommy torr får snällt agera medhjälpare

 

Väl framme i den stora staden inleddes dagen med diverse skotester! Det skulle springas på löparband och tilltas på linjer och hålfoter och det ena med det tredje innan rätt val kunde göras. Sedan braskade det iväg mot en stor välkänd svensk inrednings butik. (Vill inte nämna några namn eller reklam då detta fortfarande är en public servis sida utan reklam intäkter).

I denna trevliga butik hittade Torr något han blev begeistrad i, ett fantastiskt tyg fick han se som han gärna skulle se på sitt jobb. Dock klagade han en del på virkets ändkvalité på tyget.



Sprickor i virket gör ingen torkskötare glad




Dagens citat får tommy ta på sig!


Mor: - Oj vi tog visst en påse förmycket, den kan vi lämna här i fall någon behöver den!
Far: - Nej Nej Nej den har vi ju betalat för!

Så han tog den tomma påsen och stoppade ner i korgen!


 

 

Efter det så vi vi ett kärt återseende av familjen pastor Gustavsson. Det va skönt att se att de tagit väl hand om pastor Kjell. Men som sagt trevligt och hade det inte varit mitt i julruschen så han man nog kunnat stå där och snicksancka ett par timmar!

 

 

Efter det kommer vi i princip till dagens höjdpunkt! Middag med familjen + Soffan å Simme. Gemytlig måltid där far fick snacka av sig lite träprat med simme samt att far gav simme några riktigt bra dejtingtips! Han var och det närmaste chockad  när han fårr höra att simme inte ens erbjudit sig att betala soffans mat!

Det blev även lite munhugg Volvo vs Saab.


fotsättning följer nu ska jag åka skriskor!





I en sportbutik stod jag och funderade på om mina framtida tjejbarn skulle få syssla med hockey eller fotboll. Valet är ju ganska solklart och jag kommer att drilla dom till små fotbollspelar. Vill dom ha rosa skor är det helt okey för mig! Detta är dock ingenget genus ilägg så jag vill inte ha några arga komentarer om att tjejer måste ha rosa å pokar blått den diskussionen kan vi ta en annan gång.


Simme och jag vill ha cola hjälmar! Hellst med coola hockey visir på!

 

Affärsbiträde: Mår han riktigt bra?

 

I en sista butik stod jag länge och tittade på sladdar och grejjer när jag het oväntat fick se på denna lilla godingen! ALLA LOSTAVSIT! 54 timmar lost! Jag rusade mot denna lilla skönhet och bara stod och beundrade den länge! Oj oj oj. Det upstod en liten kort förälskelse där i affären. Victor + LOST= SANT.

Summa sumarum var dagen/kvällen riktigt trevlig och även om julhandling inte riktigt är min grej så blev det riktigt bra! bla bla bla!

 

 

tack för mig, hej!

 

 


Kommentarer
Postat av: Soffan

haha, du är för skön! lätt bäst: Mår han riktigt bra? njaa. haha, och din familj är för mysig. hihi

2010-12-20 @ 08:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0