en kväll på boulebanan kan vara långtråkig å tråkig..... eller eller alldeles underbar!

Och äntligen kom dagen då Nygårdskyrkan BC (Boule Club) bildades. Vi skippade träning och gick direkt på turnering. Invigningsturnering på Vetlanda Boule Stadium. Efter som att A-laget sviktat på senate tiden skickade vi in B-laget. Två oslipade diamanter inom Boulesporten.

Spelare 1:





Spelare 2:





Tillsammans bildade vi:



Vi kämpade och slet och svetten naggades i pannan. Många tuffa och tajta matcher MEN det visade sig dock att Rutin går före oslipad talang. Vi hade inte en chans fick stryk match efter match men hoppet är det sista som överger en sa de gammla grekerna. Även här svek inte hoppet.

När jag begärde mätning på kloten svarade dommaren:
-Du jag har varit dommare i 20 år, jag har koll på detta! Eran är längre ifrån...



Det bjöds även på unika händelser. Varje lag har 6 klot att svepa iväg. Helt ofattbart så lyckades alla deras 6 klot ligga närmare lillen än våra. 6-0 i en enda omgång. Spelarna vi mötte hade aldrig tidigar under sin långa boulekarriär.

Manlig pensionär "Oj detta har jag jag inte varit med om tidigare och ban skröt gladeliga om sin fantastiska prestation, och där i et hörn stod jag och smålog lite inställsamt medans våra hjärtan egentligen ville britsa ut i tårar.


man försöker ju snappa ut lite tips här och där




tydligen gav det inget resultat utan 8 raka förluster och -30 poäng




Kom ihåg BOULE är ingenting för veklingar!


Boule kommer vara min framtid vid 65+ års ålder och 7 höftledsoperationer. Jag kommer tillbringa timmar på boulebanan och ha med mig en lite kopp kaffe att bjuda min nyvunna boule vänner på.






Boule <3 i just love it!










tack för mig, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0