I en Stockholmares huvud del 1.

Hej Hopp i lingonskogen! Jag, Isabel, skall nu dela mina knäppa tankar med er i ett litet gästinlägg.
idag har jag jobbat min 3e dag efter en månads lång och härlig semester. Ingenting fungerar som det ska och hjärnan hänger inte med för fem öre. Stockholm är fortfarande helt dött och det känns som att jag är den ända i hela världen som jobbar. Typ
Ligger vaken och tänker på massa saker som får mig att bli knäpp(?) Tänk om jag är död fast jag lever i en annan värld för mig själv och tror att alla andra lever med mig fast i deras värld så är jag död, fattar ni hur jag menar? Så tänker jag alltid. Rätt sjukt, jag vet,  men det kanske är för att jag har vart nära på att dö två gånger påriktigt och det är en en riktigt sjuk känsla går inte att jämföra med någon annan känsla.. Jag tänker på att jag kanske dog fast ändå lever.  Haha. Uush vad läskigt tänk om det är så.. Nej så är det inte. Eller?
Usch vad seriöst detta blev. Jag vill passa på att välkomna er ickestockholmare till Stockholm. Nu på sommaren är det fantastiskt fint att åka buss. Kul också. Särskillt på morgonen (?) igår på väg till jobbet hade i alf jag en sjukt kul bussfärd!!

"Kan ni försöka gå längre bak i bussen så att alla kommer med?!
Jaha ok, det går inte mer. Då stänger jag dörrarna. Se upp nu så att ni inte blirpannkakabusschafför


"Är det någon som ska av här framme? Se upp så att ni inte får dörren på er.
Men va f* hände nu. Båda dörrarna ska ju öppnas. Gick det bra? Du blev ju nästan klämd..busschafför
"Det är lugnt. Idag blev jag ingen hamburgare" passagerare nr 1
"Ska du med?busschafför
"Ja det ska jag" passagerare nr 2
"Bra, då stänger jag dörrenbusschafför
"Det tycker jag att du gör rätt i" passagerare nr 2


Med detta sagt så avslutar jag nu mitt gästbloggsinlägg och önskar er en alldeles ypperlig kväll!
PS. Virre jag saknar dig så in åt skogen. Kom och ät glass med mig nu omedelbums DS.
PPS. kan du skicka några chokladbollar på påsten? DDS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0